ALGEMENE VOORWAARDEN VANOM ADVOCATENKANTOOR


Artikel 1: Toepassingsgebied

1.1    VANOM advocatenkantoor is een eenmanszaak welke vertegenwoordigd wordt door de heer mr R.M. van Ommeren.
1.2    Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle opdrachten, aanvullende opdrachten en vervolgopdrachten dan wel gewijzigde opdrachten van cliënten.
1.3    De voorwaarden zijn daarnaast ook van toepassing op de rechtsbetrekkingen die uit vorenbedoelde opdrachten voortvloeien of verband houden.
1.4    De toepasselijkheid van enige andere (door de cliënt gehanteerde) algemene voorwaarden wordt hierbij uitdrukkelijk uitgesloten.

Artikel 2: Verhouding VANOM advocatenkantoor met de cliënt

2.1    De aan VANOM advocatenkantoor verbonden advocaat is gehouden die zorg te betrachten welke onder de gegeven omstandigheden van hem kan worden verwacht. De advocaat heeft in dat verband een inspanningsverplichting doch staat niet in voor het bereiken van het beoogde resultaat. Er is derhalve geen resultaatsverplichting.
2.2    De cliënt is gehouden om alle (gevraagde en ongevraagde) informatie welke van belang kan zijn voor de correcte uitvoering van de opdracht aan de advocaat te verstrekken. De cliënt staat in voor de juistheid en volledigheid van alle aan het kantoor verstrekte gegevens en informatie.
2.3 De uitvoering van een opdracht geschiedt uitsluitend ten behoeve van de cliënt.
      De opdracht wordt aangegaan voor de duur van de opdracht en kan tussentijds
      op verzoek van de cliënt worden opgezegd. Opzegging dient schriftelijk of per    
      e-mail te geschieden. De advocaat kan de opdracht opzeggen of beëindigen     
      indien de cliënt aan één of meer van zijn verplichtingen jegens de advocaat niet,
      niet behoorlijk of niet volledig voldoet of daarmee in strijd handelt. Deze
      verplichtingen zien onder meer maar niet slechts op het tijdig voldoen van het
      overeengekomen honorarium en het correct aanleveren van stukken/informatie
      welke voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijk is. De advocaat kan de
      opdracht voorts opzeggen indien er gewichtige redenen opspelen en hij op
      redelijke gronden niet bereid of in staat is de opdracht volgens inzichten van de
      cliënt uit te voeren.
2.4    Bij de uitvoering van de opdracht is de advocaat gerechtigd een derde te betrekken die niet of niet direct aan het kantoor is verbonden. Het kantoor c.q. de advocaat zal daarbij zoveel als mogelijk de vertrouwelijkheid van de relatie met de cliënt dan wel van de van deze ontvangen informatie in acht nemen.

Artikel 3: Aansprakelijkheid

3.1    Indien de uitvoering van een opdracht door de advocaat leidt tot enige aansprakelijkheid, zal die aansprakelijkheid steeds beperkt zijn tot het bedrag dat in het desbetreffende geval waarop de door betreffende advocaat afgesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekeringen aanspraak geeft, te vermeerderen met het bedrag aan eigen risico van de advocaat onder de desbetreffende verzekering. De aansprakelijkheid behelst zowel een handelen als nalaten door de betreffende advocaat.
3.2    Indien om welke reden dan ook geen uitkering krachtens de in 3.1 bedoelde  
verzekeringen plaatsvindt, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot het door de advocaat in de desbetreffende zaak in het desbetreffende jaar in rekening gebrachte bedrag, exclusief verschotten en omzetbelasting.
3.3    Indien door of in verband met de uitvoering van een opdracht van een  
cliënt of op andere wijze schade aan personen of zaken wordt toegebracht
waarvoor de advocaat aansprakelijk is, is die aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag of de bedragen waarop de door de advocaat afgesloten aansprakelijkheidsverzekering aanspraak geeft.
3.4    Onverminderd het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek vervalt het    
recht op schadevergoeding in elk geval 6 (zes) maanden na het handelen of nalaten waaruit de schade direct of indirect voortvloeit en waarvoor de betreffende advocaat aansprakelijk is.
3.5    De cliënt vrijwaart de advocaat tegen vorderingen van derden, die stellen schade te hebben geleden door of verband houdende met door de advocaat ten behoeve van de cliënt verrichte werkzaamheden.
3.6    De toepasselijkheid van artikel 6:76 van het Burgerlijk Wetboek is uitgesloten. Een  
tekortschieten van een derde als bedoeld in 2.4 kan slechts aan de advocaat worden toegerekend indien de cliënt aantoont dat de keuze van de advocaat voor deze derde onzorgvuldig is geweest.
3.7    Het is mogelijk dat de door het kantoor ingeschakelde derde zijn/haar aansprakelijkheid in verband daarmee willen beperken. Cliënt stemt ermee in dat de advocaat aansprakelijkheidsbeperkende bedingen van derden namens cliënt aanvaardt.

Artikel 4: Tarieven

4.1 De advocaat brengt, tenzij op toevoegingsbasis wordt gewerkt, voor zijn
      werkzaamheden een honorarium in rekening waarbij in beginsel wordt uitgegaan
      van een uurtarief (excl. BTW), de aan de zaak bestede tijd en de gemaakte kosten.  
      Benadrukt dient te worden dat élke in verband met de zaak verrichte handeling
      in rekening wordt gebracht met een minimale tijdsbesteding van 5 minuten.
4.2 De advocaat is altijd gerechtigd van de cliënt een voorschot op het honorarium en
      de te maken kosten te verlangen. Indien op toevoegingsbasis wordt gewerkt
      wordt de hieruit voortvloeiende eigen bijdrage vooraf in rekening gebracht.
4.3 De advocaat heeft het recht het gehanteerde uurtarief en de in rekening gebrachte
      vergoedingen te wijzigen.
4.4 Betaling van declaraties dient zonder opschorting of verrekening te geschieden
binnen 1 week na factuurdatum. Alle (buiten)gerechtelijke kosten die verband  houden met de invordering van declaraties komen voor rekening van cliënt. Reclames aangaande declaraties dienen binnen de gestelde betaaltermijn te worden gemeld.
4.5 De advocaat heeft het recht om datgene dat hij voorwaardelijk en/of
      redelijkerwijs voorzienbaar van cliënt heeft te vorderen, te verrekenen met
      datgene dat aan de cliënt verschuldigd is of zal worden.

Artikel 5: Klachtenregeling

5.1 Het kantoor kent de navolgende klachtenregeling:
Indien een cliënt het kantoor benadert met een klacht, dan kan de klacht in eerste instantie met de advocaat besproken worden. De cliënt heeft ook de mogelijkheid om de klacht met een vooraf door de advocaat en/of door de cliënt aangewezen externe advocaat te bespreken.
5.2 De advocaat tracht eerst samen met de cliënt tot een oplossing te
      komen.
5.3 Er wordt naar gestreefd de klacht binnen vier weken na ontvangst af te handelen.
      Indien deze termijn niet wordt gehaald dan wordt hiervan melding gedaan aan
      de cliënt met opgave van redenen van de afwijking van deze termijn en met
      vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel over de klacht wordt
      gegeven.
5.4 De klager wordt schriftelijk op de hoogte gesteld van het oordeel over de
      gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.
5.5 Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, tekenen de klager en degene   
      over wie is geklaagd het oordeel over de gegrondheid van de klacht.

Artikel 6: Het dossier

 6.1 Indien en voor zover de van de cliënt of van derden afkomstige bescheiden, bij
       het einde van de behandeling van de zaak, niet door de cliënt zijn teruggenomen,  
       zullen de onder berusting van het kantoor gelaten bescheiden tot uiterlijk 5 jaren
       na de datum van de laatste declaratie voor rekening en risico van de cliënt
       worden bewaard.
6.2    Na het verstrijken van de in lid 1 bedoelde termijn, is het kantoor bevoegd om het dossier en alle zich hierin bevindende bescheiden te (laten) vernietigen zonder de cliënt hiervan in kennis te stellen.
6.3    Het kantoor aanvaardt in geval van overmacht geen enkele aansprakelijkheid voor het verloren gaan van het dossier en/of ter hand gestelde bescheiden. Van overmacht is onder meer sprake in geval van diefstal, inbraak, brand, overstroming en vandalisme. In alle andere gevallen is de aansprakelijkheid van het kantoor uit hoofde van bewaarneming beperkt tot maximaal € 200,00.
6.4    Hiermee alsook met enige accordering van de opdrachtbevestiging is expliciet aanvaard tevens machtiging verleend voor het verwerken, verstrekken en bewaren van persoonsgegevens verband houdende met behandeling van het dossier in de ruimste zin van het word en is de inhoud van het privacyreglement zoals vermeld op de website kenbaar en aanvaard.

Artikel 7: Géén stichting Beheer Derdengelden
 
7.1 VANOM advocatenkantoor kent geen stichting Beheer Derdengelden. Het
      kantoor zorgt er in beginsel voor dat gelden die door de wederpartij c.q. derden  
      aan de cliënt moeten worden betaald door deze rechtstreeks aan de cliënt worden
      overgemaakt.

Artikel 8: Diverse onderwerpen

8.1 In geval van discrepantie tussen deze algemene voorwaarden en de
      opdrachtbevestiging waarin deze algemene voorwaarden van toepassing zijn
      verklaard, is het bepaalde in de opdrachtbevestiging beslissend.
8.2 Wijzigingen van de algemene voorwaarden of de opdrachtbevestiging zijn slechts
      mogelijk en van kracht voor zover daarmee door alle partijen uitdrukkelijk is
      ingestemd.
8.3 Het kantoor is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen. De gewijzigde
      voorwaarden worden geacht te zijn aanvaard indien de cliënt niet binnen 14
      dagen nadat hij kennis heeft genomen van de wijzigingen hiertegen bezwaar
      heeft gemaakt.

Artikel 9: Waarneming

9.1 Het kantoor kent een waarnemer voor advocatuur in de persoon van                    
      mr. R.G.J. van Ommeren, advocaat te Amsterdam, gevestigd en kantoorhoudende
      aan het adres Waalstraat 146-2 (1079 EE) te Amsterdam en bereikbaar op het
      telefoonnr. 020 3419996 of via e-mail: info@advocatenkantoorvanommeren.nl.
      De waarnemer draagt zorg voor dossier- en zaakbeheer bij belet en ontstentenis
      van de advocaat van het kantoor. Het beheer zal door de waarnemer in overleg
      met de advocaat dan wel diens echtgenote worden georganiseerd. De cliënt zal
      vervolgens worden geïnformeerd over de te nemen maatregelen vanuit de
      waarneming.

Artikel 10: Toepasselijk recht

10.1 Op de rechtsverhouding tussen het kantoor en cliënt is Nederlands recht van
        toepassing. Alleen de Nederlandse rechter is bevoegd om van enig geschil
        kennis te nemen dat tussen het kantoor en cliënt mocht ontstaan.

Vrijblijvend contact

Maak vrijblijvend een afspraak voor meer
informatie over ons kantoor.

Contactgegevens

Prof. J.H. Bavincklaan 7
3e verdieping, Unit 312
1183 AT  Amstelveen

T: 020 - 2374715
M: 06 - 54973641
E: info@vanom.nl

Het kantoor is op werkdagen bereikbaar van 9.30 uur tot 17.00 uur en mobiel van 9.00 uur tot 22.00 uur.

Over VANOM

Door de toegankelijkheid voor cliënten is de advocaat direct aanspreekbaar of kan op korte termijn geheel kosteloos een eerste afspraak op het kantooradres, de spreeklocatie in Amsterdam Buitenveldert, bij u thuis of bij u op kantoor worden gemaakt.

De advocaat heeft een meer dan ruime ervaring op zijn rechtsgebieden en hecht waarde aan een zorgvuldige aanpak bij zijn dienstverlening.

 

© 2024 VANOM Advocatenkantoor | powered by Blüm

Search